Eigen onderzoek in de klas

Een kleine fotoreportage van eigen onderzoek doen in de klas. Het hoofdthema was water, we hadden een paar onderzoeksvragen bedacht, maar de leerlingen mochten zelf ook onderzoeksvragen bedenken. Eerst hebben ze een plan van aanpak geschreven. We hebben ze hier een duidelijke instructie voor gegeven. Ze moesten goed formuleren wat hun doel was en hoe ze het gingen uitvoeren. Daarna konden ze aan de slag. In het begin even chaotisch, maar als de rook is opgetrokken bleek iedereen te weten wat hij of zij moest doen. De resultaten werden verwerkt in een wetenschappelijk artikel. Ook hiervan hadden we een duidelijk voorbeeld. De leerlingen hebben mooie cijfers gescoord!
Kortom, dit zouden we vaker moeten doen….

20130328-141555.jpg

Maken en werking bruisballen

20130328-141602.jpg

Werking wasmiddelen

20130328-141620.jpg

Groei tuinkers bij zuur of basisch milieu

20130328-141636.jpg

Bepaling hardheid water met schuimgetal

20130328-141651.jpg

Waterzuivering

20130328-141703.jpg

Waterstofauto

20130328-141725.jpg

Waterzuivering

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s