Nieuwe plek geeft andere verwachtingen?

Gelukkig zag ik het op tijd, de website waar ik mijn blog had, houdt ermee op. Ik mag mijn blog(s) downloaden en kon ze zelfs opnieuw importeren, bijvoorbeeld hier, bij wordpress. De keuze voor wordpress was snel gemaakt. Ik kom het veel tegen, ziet er serieus uit, mooie app voor iPad en iPhone etc… Maar ik had natuurlijk niet voor niets gekozen voor posterous, de site die zijn activiteiten gaat verleggen en daarom per 30 april ermee stopt.
Op posterous kon ik snel bloggen, een fotootje, een filmpje, een korte tekst, het was genoeg. Een site die past bij de stijl van deze tijd: snel, hap snap, 140 tekens, beeld… Een stijl waar trouwens niet iedereen blij mee is en waar onderzoek (waar ik nu even niet naar ga zoeken, later) van heeft aangetoond dat het (ook) mindere effecten heeft.
Wordpress geeft me het gevoel dat ik dat niet kan doen. Langere uitgedachte teksten horen hier… Vind ik… Maar of ik dat kan, wil en ga volhouden? Dit is een eerste poging daartoe.
Zodra posterous klaar is met de backup zal ik deze hier onderzetten. En een deel van de stijl van posterous wil ik blijven behouden: een beeld uit de klas, een filmpje, gevonden ideeën, kort en hap snap. Maar ook moet dit blog nog meer een verslag van mijn onderwijspraktijk worden en dat behoeft vaker wat meer dan 140 tekens, ik zou zeggen omme nabij de 140 woorden.

20130301-000005.jpg

Geef een reactie

