Wiki in NLT

Schermafbeelding_2011-01-01_om_20Schermafbeelding_2011-01-01_om_20

Voor 5 en 6 VWO NLT heb ik een wiki gemaakt met http://pbworks.com/, een fijne en gratis pagina om een wiki mee te maken. Ik gebruik de wiki voornamelijk als elo, de planning en het lesmateriaal staan erop, voor elke module die we doen is er een pagina met daarop de URL-lijst, afspraken uit de les, beschrijving van de eindopdracht etc. Daarnaast kunnen de leerlingen hun vragen stellen, antwoorden vinden en aangeven welke modules of eindopdracht ze zouden willen doen.

In 5VWO zijn we nu bezig met de module Hersenen en Leren. Om de module uit te werken heb ik voor elke leerling een eigen pagina aangemaakt waar ze hun antwoorden van de eerste paragraaf op kunnen weergeven. Mooie hiervan is dat ik de antwoorden kan bekijken en de leeringen kan bijsturen. Voor de andere paragrafen heb ik andere, al dan niet digitale manieren, voor de leerlingen om de paragraaf te leren. Dit wil ik gebruiken om straks verschillende leertechnieken nog eens duidelijk te maken. In verschillende andere blogjes kom ik hier nog op terug, zie o.a. het blogje over glogster in 5VWO NLT.

Plaats een reactie