Gamemaker met de 3e klas science

Img_0038Img_0039

Science bij ons op school betekent dat je als prebrugger kiest voor gecombineerd biologie, techniek, schei- en natuurkunde. De stof is gerangschikt in thema’s, het tempo ligt wat hoger en we doen overkoepelende projecten, zoals gamemaker in de derde klas. De leerlingen maken in groepjes, met behulp van het programma gamemaker, een game voor de computer. Na een kennismaking met het programma, schrijven de leerlingen een gameplan, waarin ze beschrijven hoe de game is opgebouwd etc. Onze belangrijkste verplichting is dat er een sciencethema in is verwerkt, bijvoorbeeld een reis door je lichaam als bloedcel. De game wordt beoordeeld op o.a. originaliteit, ontwikkeling van de leerling, opbouw, programmering etc.

Dit jaar zijn we minder tevreden over de resultaten. Aantal redenen, we hebben een erg grote groep, 40 leerlingen, en daardooris er minder grip op wat elke leerling doet. Daarnaast heeft de groep weinig tijd besteed aan het kennismaken met het programma en ook weinig vragen gesteld. Verder hadden we een paar ICT-problemen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s