Edmodo – gratis elo voor je onderwijs

Voor mijn 4e klassen (scheikunde en NLT) gebruik ik op dit moment (samen met een collega) edmodo. Hierop kan ik eenvoudig communiceren met de leerlingen, opdrachten aan ze uitdelen, docementen beschikbaar stellen. Ik nodig de leerlingen uit in een groep of klas en kan hier ook subgroepen onder maken. Om samen te werken als leerlingen zal deze omgeving minder geschikt zijn, maar dit moeten we nog uitproberen.

Schermafbeelding_2010-10-27_om_20

De omgeving ziet er uit als een blog, door de juiste groep aan te klikken, krijg je alleen de berichten uit die klas. Ook kun je bericht een tag meegeven om ook zo ordening aan te brengen.

Helaas wil mijn school gebruik maken van een andere elo, studieweb. Deze elo vind ik zelf erg ongebruikersvriendelijk. Hebben jullie ervaringen hiermee en zo ja wat zijn deze?

Geef een reactie

