Coach 6 cursus

Img_0022

2 dagen om met alle beta collega’s (die zich op hadden gegeven) ons te bekwamen in Coach 6 (IPCoach). Mensen van CMA kwamen op onze school om ons de beginselen uit te leggen van de 4 mogelijkheden van coach: meten, sturen, videometen en modelleren. Ook gingen we zelf aan de slag met alle sensoren. Daarnaast hebben we wat activiteiten geschreven zodat onze leerlingen zelf proeven kunnen doen met behulp van Coach 6.

In de derde klas scheikunde en in de tweede klas science moeten de leerlingen het verschil leren tussen een kookpunt en kooktraject. We leggen de theorie uit en vervolgens onderzoeken ze margarine en palmitinezuur (ingredient van margarine) of deze een stolpunt of een stoltraject hebben. Zo kunnen ze een uitspraak doen of de stof zuiver is of een mengsel. Dit doen ze door de temperatuur te meten om de 30 seconden. Zo’n proef kan goed worden uitgevoerd met Coach. De computer meet of de zoveel tijd de temperatuur en de grafiek verschijnt op het scherm. Daarna kunnen de leerlingen hun conclusies trekken. Deze proef is ook erg geschikt om de docent inzicht te geven over hoeveel leerlingen opsteken van een mondelinge uitleg en hoe goed het kan zijn om iets te ontdekken in een practicum, maar dat ter zijde.

Voorwaarden om deze proef met Coach te doen is natuurlijk Coachlabs en laptops en dat is wel de bottleneck.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s