Week 37 – blog

  • 6VWO scheikunde is bezig met ‘zuren en basen’. Het rekenen aan zwakke zuren en basen lijkt goed te gaan. Ik wil nog wel wat extra oefenstof maken. We zijn nu bezig met de uitleg van de buffers. To do: op zoek naar applets over buffers en werking hemoglobine en bloed.
  • 6VWO NLT werkt aan hoofdstuk 3 van de module ‘medicijnen, van molecuul tot mens’.
  • 5VWO scheikunde is bezig met ‘zuren en basen’. De splitsing van de klas in een deel dat zelfstandig (en stil) werkt en een deel dat met mij werkt (veel uitleg, samen sommen maken) gaat goed. To do: extra sommen geven en oefentoets maken.
  • 5VWO NLT werkt hard aan de module ‘dynamisch modelleren’.
  • 4VWO scheikunde werkt aan de module ‘ecoreizen’. Ze hebben zelf gepland, maar we betrekken hun planning nog niet genoeg in de lessen.
  • 4VWO NLT werkt aan de module ‘forensische technieken’. Ze doen volgende week practica, maar de theorie moet nog uitgediept worden. To do: theorie bespreken en verdiepen.
  • 3HV science werkt aan de ‘suikermodule’. To do: theorietaken afmaken en nadenken of deze klas geschikt is voor een vorm van elo, wellicht een wiki.
  • 3VWO scheikunde werkt aan hoofdstuk 1, ze gaan zo starten aan de ‘suikermodule’. Bij deze module ontbreekt de mogelijkheid om leerlingen zelf te laten plannen en een mooie eindopdracht. Deze eindopdracht heb ik bedacht bij de sciencegroep. Deze kan ook aan deze groep gegeven worden.
  • 2HV science heeft goed gewerkt met het rekenen met letters. Volgende les moet ik goed controleren hoe het erin zit. Ook werkt bij hun de aandachtrichter erg goed. To do: goede aandachtrichters voor deze klas vinden.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s